Bonjour tout le monde:

Please see your class for test study guides and remarks.

French II at 9:30:

Remember bring your cahier chpt 7 completed, turn in the worksheets and dictation from chpt 7.

Study guide:

I. Oral part

1. Oral comprehension-description of a restaurant with T/F questions

2. Dictee

II. Questions personelles: la cuisine, vouloir, pouvoir, les repas

III. Les magasins vocab and what you would buy at each

IV. Ce/cet/cette/ces and quell/quels/ quelle/quelles (fill in the blank)

V. Passé composé : fill in the blank with correct form of helping verb (avoir) and past participle.

Note the irregulars: prendre—pris and boire—bu. Make sure to review negative placement as well!

VI. Lecture: reading passage on restaurant descriptions and multiple choice questions

VII. La composition: Comment fêtez-vous votre anniversaire?

French III at 10:30:

Bring your completed cahier chpt 12, turn in worksheets, and today’s dictation.

You may bring in one page of notes, front and back, for study help for the Chpt 12 exam!

Study Guide:

I. Oral part

1. Oral comprehension-description of summer courses at a French University with T/F questions

2. Dictee (review today’s practice one!)

II. Questions personelles: les arts & vos opinions !

III. Vocabulaire : Les arts and les associations (which art forms do you associate with various art fields)

IV. Verbs followed by an infinitive: add the correct preposition (or none at all) for selected verbs. Example: Je continue à étudier le français cet été.

V. Make adverbs out of the given adjectives, and then fill in a the blanks with the appropriate adjective.

VI. Give orders with pronouns and stress pronouns:

1. Example>>> Rends tes devoirs au professeur. >>Rends-les-lui !

2. Example : Donne du gâteau à tes sœurs ! >>>> Donne-leur-en !

3. Example : Joue avec tes sœurs ! >>>>Joue avec elles !

VII. Lecture Culturelle : L’art moderne à Paris T/F questions

VIII. Composition question (yes, this is the real one):

Quels sont les éléments qui constituent le patrimoine de votre pays? Par exemple, quels sont les monuments et les lieux les plus représentatifs de l’histoire de votre pays? Quels sont vos endroits favoris? {[30–50 words minimum] 15 points}